OBS! Felanmälan ska inte göras till styrelsen. För att säkerställa att du får snabb hjälp, kontakta respektive leverantör nedan.
Fastighet
Felanmälan görs till Fastighetsägarnas kundservice via följande kanaler:
- Telefon: 08 – 617 76 00 (mån-tors 07.00-17.00, fre 07.00-16.00)
- Mejl: kundservice@fastighetsagarna.se
- Webformulär: https://www.fastighetsagarna.se/felanmalan/
- Jour: 08 – 657 64 50 (övrig tid)
Jour skall endast användas vid akut situation tex vid elavbrott, vattenläckage eller annat som inte kan vänta med att åtgärdas till nästkommande vardag.
Lägenhet
För fel i lägenhet kan man använda sig av Fastighetsägarna eller annan entreprenör. Exempel på saker som hör till var och ens egna ansvar är stopp i avlopp, byta kran, koppla in diskmaskin etc. Läs mera om gränsdragning för ansvar i Bostadsrätthavarens rättigheter och skyldigheter § 28 i https://www.sjostaden1.se/stadgar/
Hissar & garageportar
Felanmälan görs till Kone på 0771 50 00 00 eller khs.konect@kone.com.
Bredband, TV och telefoni
Felanmälan görs till Tele2 på 90 222.
Tvättstuga
Felanmälan görs till Fastighetsägarna, se ovan. Uppge även serienummer på aktuell maskin.
Passerbrickor / Porttelefon
Beställning och felanmälan görs till access-sjostaden1@westmere.se. Vid beställning ange namn, adress, lägenhetsnummer och telefonnummer samt hur många brickor/kort ni vill beställa.